Je bent hier: Nieuws & Opinie > Persberichten

Persberichten

“De middenklasse is met het aantreden van Rutte III vogelvrij verklaard. Er is geen sprake van een middenkabinet met een breed draagvlak. De traditie met het polderen is definitief bij het oud vuil gezet.” Dat zegt Reinier Castelein voorzitter van vakbond De Unie in reactie op de regeringsverklaring van het beoogde kabinet Rutte III. “Het geeft juist geen vertrouwen dat geen kiezer gekozen heeft voor de keiharde ingrepen van dit kabinet en dat dit allemaal[ zonder maatschappelijk debat worden gedicteerd.”

“Er wordt alleen maar werk gemaakt van het langer uittesten van werknemers, ze later aannemen, makkelijker kunnen ontslaan en zo goedkoop mogelijk laten vertrekken. Er wordt niet gewerkt aan een echte scholingsagenda en de banen van 2030. Over vast en flex en ZZP is geen keuze gemaakt. Werkenden blijven in onzekerheid. Het is gewoon een werkgeverskabinet.” Aldus Castelein.

“De btw omhoog, de hypotheekrente omlaag, ontslagrecht versoepeld, proeftijd verlengd en vaste contracten zijn weer verder weg. Als je dat bij elkaar optelt wordt de toekomst voor de middengroepen alleen maar onzekerder. Het is betreurenswaardig dat de ChristenUnie en het CDA de arbeidsmarkt hebben overgelaten aan de heidenen van D66.”

“Ik  zie niet in hoe je het motto vertrouwen kunt hanteren. Pechtold, Buma en Segers blijven in de kamer en kiezen er niet voor om staatsman te worden. Dat alleen al is een teken aan de wand. Rutte III werkt niet aan vertrouwen. De kloof tussen politiek en burger wordt hiermee niet alleen bevestigd, hij wordt dieper, breder en bijna onoverbrugbaar. Alles is dichtgetimmerd. Er is geen sprake meer van democratische invloed van de burger op de gang van zaken.”

]

Informatie

Onderwerp: Reinier Castelein over regeerakkoord Rutte III: "Middenklasse is vogelvrij verklaard”
Geplaatst in: Persberichten

# j.mijn1@upcmail.nl
woensdag 11 oktober 2017 15:02
Daar ben ik het volledig mee eens. Helaas, laten we maar hopen dat dit kabinet niet lang zit.
# jan.schouten@home.nl
woensdag 11 oktober 2017 15:37
Dit was te verwachten beleid van deze partijen. Zo jammer dat zoveel nederlanders zich bij de verkiezingen niet verdiepen in de echte parij intenties

Plaats Reactie

Alleen geregistreerde gebruikers mogen een reactie plaatsen.
Klik hier om in te loggen.

Stel jouw vraag via de chat

Denk je dat je juridische hulp nodig hebt? Of wil je advies over een kwestie?

Je kunt met ons chatten van 8.00 tot 18.00 uur.